Kto powinien zainteresować się crowdfundingiem?

dla kogo jest crowdfundingProwadzenie projektu z zakresu crowdfundingu wymaga odpowiedniego przygotowania. Niezbędne wydaje się przecież nie tylko przedstawienie własnego pomysłu, ale również zaprezentowanie wizji i przekonanie, że ma ona szansę na realizację. Wysiłek nie jest mały, warto jednak go podjąć, mówimy bowiem o realnej szansie na zrealizowanie marzeń. Crowdfunding to propozycja skierowana przede wszystkim do osób, które już od dawna mają plan, nie ma przy tym znaczenia to, czy dotyczy on działalności biznesowej, czy też organizacji wydarzenia tematycznego. Nie ma przy tym powodów do tego, aby z góry zakładać niepowodzenie, prezentacja idei jest bowiem przede wszystkim okazją do tego, aby przekonać się, co na jej temat sądzą inni. Wśród zalet finansowania społecznościowego wymienia się zresztą nie tylko szansę na pozyskanie kapitału. Owszem, ma ona bardzo duże znaczenie, nie mniej istotne jest jednak to, że crowdfunding przyczynia się do budowy bazy potencjalnych klientów lub fanów.

Jest to również okazja do tego, aby skorzystać z możliwości marketingu wirusowego oraz zyskać cenne informacje zwrotne, które mogą przyczynić się do tego, że projekt zostanie udoskonalony. Okazuje się zresztą, że zyskują nawet ci twórcy, których projekty nie spotykają się z zainteresowaniem. Jest to czytelny komunikat świadczący o tym, że oferta wymaga dopracowania, w innym wypadku bowiem nie można oczekiwać, że poradzi sobie w realiach wolnego rynku. Oczywiście, nie wszystkie projekty mogą być finansowane w ten sposób. Na szczególną uwagę zasługują w tym przypadku przedsięwzięcia z kategorii business-to-business, aby ich realizacja była możliwa konieczne jest bowiem zastosowanie crowdfundingu udziałowego. Nie zawsze warto też przedstawiać pomysły bazujące na technologii, która nie została jeszcze opatentowana, można bowiem obawiać się, że ktoś zechce wykorzystać jego poszczególne elementy ze stratą dla autora.