Prawidłowe przygotowanie projektu

projekt finansowania społecznościowego Crowdfunding to bardzo przystępny dla przedsiębiorców sposób zbierania pieniędzy na swoje projekty, co nie oznacza jednak, że nie trzeba się przy tym napracować i wykonać tego jak najbardziej profesjonalnie. Bardzo ważne jest tutaj odpowiednie przygotowanie prezentacji tego, co chce się zrobić, by przyciągnąć finansujących. Trzeba to zrobić w oparciu o specjalne portale, które zazwyczaj mają dość różne wymagania w stosunku do tego, co jak taki projekt od strony formalnej powinien wyglądać, ale są też elementy uniwersalne. Każdy projekt musi mieć swój tytuł, który przyciągnie i zainteresuje finansujących i w dosłownie 2-3 słowach wytłumaczy im, o co chodzi. Opis, czyli prezentacja projektu, powinien dokładnie opisywać autora oraz to, co chce on osiągnąć.

Dobrze jest też, jeśli dokładnie przedstawi swój plan i zrobi to w sposób budzący ciekawość. Niektóre portale wymagają pliku video lub umożliwiają jego opcjonalne wstawienie. Potężne znaczenie ma odpowiedni cel finansowy, który pozwoli na zrealizowanie założonego projektu, ale będzie też realnie do osiągnięcia, bo jeśli nie uda się zebrać kwoty równej celowi, projekt zostanie skasowany. Autor musi pomyśleć o nagrodach, które uczestnicy dostaną za swoje wpłaty. Muszą one nie tylko zachęcać do przekazania pieniędzy na projekt, ale też zachęcać do oferowania większych kwot. Crowdfunding pozwala zrealizować w zasadzie każde przedsięwzięcie, ale trzeba pamiętać, że nie jest to działalność charytatywna. Uczestnikom zawsze należy się produkt i musi to być coś realnego, nie na przykład poczucie dobrze spełnionego obywatelskiego obowiązku.